Friday, November 4, 2011

Takut Kahwin???

Tak ada idea. Tapi tetap juga nak update. Tak kira.

Aku sedar satu perkara yang sedang berlegar di fikiran aku sekarang ni
kadang kala mengganggu sedikit sebanyak konsentrasi terhadap dunia aku.

Apa benda tu?
Kahwin.

So, apa masalahnya?
Takut!AKU Takut macam-macam.

Isu ini aku kemukakan bukannya bermaksud aku ni dah nak kahwin sangat-sangat.
Buat masa sekarang ni aku masih belum terfikir untuk berkahwin.
Mungkin setahun ke dua tahun lagi. Agak-agak awak sanggup tunggu tak?

Bila tengok pasangan-pasangan yang dah berkahwin sekarang ni, aku jadi takut.
Aku takut bila ada masalah yang berlaku. Aku takut aku hilang kawalan.
Aku takut tiada persefahaman. Aku takut ego masing-masing terlalu tinggi.
Aku takut aku tak boleh jadi yang terbaik.
Aku takut buat dia sedih.
Aku takut buat dia kecewa.
Aku takut dia tak selesa.
Aku takut aku tak sesempurna apa yang dia sangka.
Aku takut aku tak boleh jadi pelengkap hidupnya.
Aku takut aku tak boleh bagi apa yang dia minta.
Aku takut terdetik penyesalan dihatinya.
Aku takut dia kecewa disebabkan aku.

Tapi aku perempuan.
Aku perlu tabah.
Aku perlu sabar.
Aku perlu jujur.
Aku perlu setia.
Aku perlu ikhlas.
Aku perlu bijak.
Aku perlu bersedia untuk pikul amanah Allah.

Akan ada saat yang genting, aku harap aku dapat laluinya dengan tenang.
Akan tiba waktu kemuncak, aku harap aku bisa membuat keputusan yang paling tepat.
Aku harap aku tak leka.

No comments:

Post a Comment